nej , skulle inte tänka mig köpa päls faktiskt .

känns obehagligt att ha på sig päls när man vet vad de har gjort med stackars djuren för vår detalj :(

grym blogg!

TACK SÅ MYCKET!

det där var det dummaste jag någonsin läst? hur tänker du.. ''jag har inget emot pälsindustrin, men är emot djurplågeri'' VAD FAN ÄR DET INTE NÄR DJUREN INTE FÅR NÅN MAT, LIGGER OCH TRÄNGER MED VARANDRA, HAR SÅR SOM BLIR INFEKTERADE, BLIR BLINDA, LAMA I HELA KROPPEN, SVÄLTER, BLINDA, ASSÅ ORKAR INTE MED DIG!!!!!

TACK SÅ MYCKET!

Såklart att jag kommer att köpa pälsjackor mm! Jag är 12 år och jag har redan pälsjacka, mössa, detaljer på kläder mm! Visst det är ju jättesynd om de små djuren och så men protesterarna kan ju inte lixom slå sönder. slå, elda ner hus, folk eller affärer som har päls!!??



Din blogg är fan bäst!! Men har du alltid gått på sam! För jag har sökt nu till sjuan och undrar om det är bra skola och så! Skulle va jäättee tacksam för svar! Och ska du på aeolusön i år!? isf vilket läger!



Puss Pusss

TACK SÅ MYCKET!

KAN INTE ALLA IDIOTER BARA CHILLA LITE?!?! ALEXANDRA FÅR HA VAD FAN HON VILL SÄ KÄFTEN!!!

TACK SÅ MYCKET!

aldrig i mitt liv att jag skulle gå runt med päls! om man nu måste ha päls så kan man la köpa fejk..

TACK SÅ MYCKET!

Jag förstår verkligen inte varför djuraktivister bryr sig så jävla mycket när det finns människo handel över hela världen där kvinnor säljs och barn blir sålda som oskulder till män. Kvinnor bli våldtagna och journalister blir tillfångatagna i arabvärlden.



Det är hemskt med djurplågeri men ni unga flickor, öppna ögonen för den värre verkligheterna.

TACK SÅ MYCKET!

Jag tycker din blogg är jättebra och jag vill inte låta taskig eller så...

Men om du är emot djurplågeri så måste du antagligen vara emot pälsindustrin också. För djuren plågas faktikt.

Men jag tror att du tänker på det sättet att när dom ändå har slaktat ett djur för att få pälsen så är det redan dött och då spelar det ingen roll om du köper pälsen eller inte. Så tänker jag i alla fall, kan låta konstigt men ja...

Jag tycker också det är jättehemskt att de gör så med djuren men jag har päls ändå. Tänker på ett annat sätt bara.

Kram!

TACK SÅ MYCKET!

Håller verkligen med dig! En kompis till familjen som äger andreassons fick till och med stenkastning på sitt egna hus..

TACK SÅ MYCKET!

Jag har en mössa med en pälsboll på, men jag tycker såklart att det är fruktansvärt att folk föder upp djur för att bli till exempel en pälsväst.. Men det finns ju också djur som är svårt sjuka och som man vet ska dö. Då tar dom pälsen från dom djuren, men det är oftast speciella märken som gör så. Men om ett djur dör tycker jag man kan ta användning av pälsen istället för att den ska ligga och förmultna.

Föder upp djur för att bli pälsväst - INTE OK.

Tar päls från djur som ska dö - OK.

Det är väl så jag tycker typ, men alla har ju såklart sina egna åsikter ;P

TACK SÅ MYCKET!

vafan?

hon får ha sin åsikt om hon vill. Det är absolut inget fel med det. Enligt alexandra så tror hon att inte alla djur för denna industrin plågas, vilket jag varken kan bekräfta eller dementera. Vad som dock hon har rätt i, det går att vara emot djurplågeri och va för pälsindustrin. Man kan tillverka äkta päls utan att plåga djuren. De är fullt möjligt att avliva ett djur utan att plåga det till döds.

TACK SÅ MYCKET!

Jag tycker det är ootroligt löjligt! Alltså visst det är väl hemskt att det föder upp t.ex rävar, och dödar dom vid tidig ålder bara för att de bara vill åt pälsen. Jag tycker verkligen det är hesmt! Men det funkar så, kanske inte överallt, men i stort sätt... Tråkigt, jaaa..! Men alltså att skada någon, och förstöra för någon, bara för att de har på sig eller säljer päls är ju iaf lika hemskt och dumt.. Man har liksom alltid använt päls och kommer aldrig sluta, jag älskar också päls. Man slutar inte köpa om man själv älskar det bara för att nån annan vill att man ska sluta... Löjligt.

Man kan liksom inte få alla att sluta..?



Du är så sjukt snygg, älskar din blogg! Ha en fin dag, kram från en annan samskolit

TACK SÅ MYCKET!

Själv har jag en pläls väst och päls på min svea jacka . Klart att man bryr sig om djuren med det är snyggt med päls... Gud vad läskigt att du gick där med din päls jacka mitt på avenyn när dom var där... :S

TACK SÅ MYCKET!

Ni som säger att ni är emot pälsindustrin och är vegeterianer, då fattar man!

Men ni som äter kött, djuren behandlas exakt likadant när dom gör köttet. Pälsen går till kläder mm, djurets kött går till oss som äter kött!

Så säg inte att ni är emot pälsindustrin och sen äter kött!

TACK SÅ MYCKET!

Ni som säger att ni är emot pälsindustrin och är vegeterianer, då fattar man!

Men ni som äter kött, djuren behandlas exakt likadant när dom gör köttet. Pälsen går till kläder mm, djurets kött går till oss som äter kött!

Så säg inte att ni är emot pälsindustrin och sen äter kött!

TACK SÅ MYCKET!

Ni som säger att ni är emot pälsindustrin och är vegeterianer, då fattar man!

Men ni som äter kött, djuren behandlas exakt likadant när dom gör köttet. Pälsen går till kläder mm, djurets kött går till oss som äter kött!

Så säg inte att ni är emot pälsindustrin och sen äter kött!

TACK SÅ MYCKET!

DET ÄR VERKLIGEN INTE OKEJ MED PÄLS!! De plågar djuren och de mår inte bra!!!

Förklara gärna hur du tänker i ett inlägg för tycker att de verkar lite cepe när det jäller det här!!

TACK SÅ MYCKET!

Jag är vegatarian och skulle inte kunna tänka mej att använda päls. Enligt mej tycker jag det är fel att döda djur överhuvudtaget, men det är mycket mer förståeligt att man dödar djuren för att folk ska få mat än att döda dom för att de ska bli kläder, kuddar, täcken m.m. Bara för att det är "fint". Då kan man lika gärna köpa oäkta päls som både ser och känns nästan likadan. Är det inte på sättovis lite äckligt att veta att man har ett dött djur på sej om man bär päls? Så varför slösar människor sina pengar på päls? Då bidrar man ju till att dom fortsätter döda djur för att bli onödiga kläder eftersom att de tjänar massor med pengar på det.

En sak om man har djuren på det sättet som är så likt deras naturliga livsmiljö som möjligt och tar pälsen när djuret dött. Eller dödar det så humant som möjligt för köttets skull eller för att djuret är dåligt. Då kan man ta pälsen utan att djuret har skadadts. Eller om det är ett villt djur som e skjutet för att bli mat. Då vet man att djuret har haft det bra. Så om man nu ska köpa päls är det bättre att köpa päls från ett vilt djur.

http://www.youtube.com/watch?v=m7aPoDg5fDc Såhär har många djur runtom i världen. Säg inte att "så är det inte i sverige" för du vet aldrig vart din päls kommerifrån. Kanske är din päls någon av de här oskyldiga djuren?Föds upp för att folk tycker det e snyggt med päls. Varför slösa sina pengar på äkta päls? Alltså bidrar man till att de som dödar djuren inte slutar eftersom de tjänar massor på att göra detta. Om alla skulle sluta köpa päls skulle detta antagligen sluta tillslut.



http://www.youtube.com/watch?v=m7aPoDg5fDc

TACK SÅ MYCKET!

Var trevlig, och försök så mycket du kan själv innan du frågar! Kom ihåg att man lär sig inget om man inte provar.

TACK SÅ MYCKET!

Jisses du måste ju va rätt körd som inte inser vilket enormt djurplågeri det är.... Det mest sorgliga är att det finns så många som är exakt lika blåst som dig....:(

TACK SÅ MYCKET!



NAMN
Kom ihåg mig?

EPOST (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR